ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Σύμφωνα με το ΠΔ 17/96 (ΕΑΕΔ 1996 σελ. 197) “Μέτρα για τη βελτίωση της ασφάλειας και υγείας των εργαζομένων κατά την εργασία σε συμμόρφωση με τις οδηγίες 89/391/ΕΟΚ και 91/383/ΕΟΚ” σε όλες τις επιχειρήσεις του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, ανεξαρτήτως κλάδου οικονομικής δραστηριότητας και αριθμού εργαζομένων, ο εργοδότης έχει υποχρέωση να παρέχει στους εργαζομένους υπηρεσίες προστασίας και πρόληψης δηλαδή υπηρεσίες τεχνικού ασφαλείας και γιατρού εργασίας.

Ανάλογα με την επικινδυνότητα της κάθε επιχείρησης και τον αριθμό των εργαζομένων όπως προβλέπεται από ΠΔ 297/88 και 17/96 καθορίζεται ο ελάχιστος χρόνος απασχόλησης του τεχνικού ασφαλείας και του γιατρού εργασίας καθώς επίσης και τα απαραίτητα τυπικά προσόντα του Τεχνικού ασφαλείας (γνώσεις, ειδικότητα, επιμόρφωση κ.λπ.).

Ο Τεχνικός Ασφαλείας έχει καθήκον να συμβουλεύει τον οργανισμό σε θέματα σχετικά με την Ασφάλεια των εργαζομένων και να επιβλέπει τις συνθήκες εργασίας σε όλες τις εγκαταστάσεις τεχνικών έργων.
Ειδικότερα, ο Τεχνικός Ασφαλείας οφείλει να:

  • ελέγχει την ασφάλεια των εργοταξίων και των μεθόδων εργασίας και να ενημερώνει σχετικά τη Διοίκηση της εταιρίας.
  • επιθεωρεί τακτικά τις θέσεις εργασίας από πλευράς Ασφάλειας, αναφέρει στον εργοδότη οποιαδήποτε παράλειψη προκύπτει από τις επιθεωρήσεις, επεξεργάζεται και προτείνει μέτρα αντιμετώπισης της παράλειψης που εντοπίστηκε και επιβλέπει την εφαρμογή των μέτρων αυτών.
  • ερευνά τα αίτια των εργατικών ατυχημάτων, αναλύει και αξιολογεί τα αποτελέσματα των ερευνών του και προτείνει μέτρα για την αποτροπή παρόμοιων ατυχημάτων στο μέλλον.
  • ελέγχει και αξιολογεί την εκτέλεση ασκήσεων πυρασφάλειας και συναγερμού για τη διαπίστωση ετοιμότητας προς την αντιμετώπιση ατυχημάτων.
  • ενημερώνει την επιχείρηση για νομοθετικές και κανονιστικές ρυθμίσεις σε σχέση με την Υγεία & Ασφάλεια των εργαζομένων.
  • τηρεί το επιχειρησιακό απόρρητο.

 

Επιπλέον ο Τεχνικός Ασφαλείας αναλαμβάνει:

  • την τήρηση του ειδικού βιβλίου υποδείξεων Τεχνικού Ασφαλείας και βιβλίου εργατικών ατυχημάτων.
  • την επίβλεψη ορθής εφαρμογής και χρήσης των Μέσων Ατομικής Προστασίας από τους εργαζόμενους.

 

Σύμφωνα με το Νόμο 3850/2010  όλες οι επιχειρήσεις ανεξαρτήτου δραστηριότητας και αριθμό απασχολούμενου προσωπικού, οφείλουν να διαθέτουν Γραπτή Εκτίμηση Επαγγελματικού Κινδύνου. Μέσω της Γραπτής Εκτίμησης Επαγγελματικού Κινδύνου ο ιδιοκτήτης της εταιρίας λαμβάνει γνώση όλων των κινδύνων για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων, που προέρχονται από την επαγγελματική έκθεση στους βλαπτικούς παράγοντες του εργασιακού περιβάλλοντος, προς λήψη ανάλογων προληπτικών μέτρων.